De voordelen van verftechnieken.nl

Klantenservice

Productprijzen en btw
Bestelprocedure

Betaalmogelijkheden
Korting-kortingscodes
Verzendkosten
Levertermijn
Bezorgen of afhalen
Afhalen in Assen
Verzenden naar het buitenland
Ruilen, klachten of beschadigingen
Advies of contact



Productprijzen

Verftechnieken.nl is een consumentenwebsite. Alle genoemde prijzen zijn derhalve inclusief btw en exclusief verzendkosten.

Bestelt u als bedrijf vanuit België en wilt u de btw laten verleggen? Dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen vóórdat u uw bestelling plaatst. Achteraf, nadat u uw bestelling heeft geplaatst kunnen wij helaas geen btw nummer meer toevoegen of facturen aanpassen.

  <top>



Bestellen en afrekenen

Moet ik direct mijn gegevens invullen?
Dat is niet nodig. Je kunt rustig winkelen zonder je gegevens in te vullen of een account aan te maken.

Moet ik een account aanmaken?
Nee hoor, dit is niet verplicht. Als je kiest voor 'afrekenen zonder account' vragen we je alleen de gegevens in te vullen die noodzakelijk zijn om de bestelling te verzenden en de factuur op te maken. 

Wat is het voordeel van het aanmaken van een account?
Om gebruik te kunnen maken van extra functies zoals het bijhouden van een verlanglijstje, het invullen van een ander afleveradres, het laten verleggen van de btw (alleen voor bedrijven in het buitenland) of je bestellingen of facturen wilt inzien, is een account noodzakelijk.

Bestellen
Bestel een product door het aantal in te vullen en te klikken op ‘In winkelwagen’. Je kunt hier direct afrekenen, of je kiest ervoor door te gaan met winkelen. De producten verschijnen in je winkelwagentje, maar zolang je nog niet hebt afgerekend, kun je altijd annuleren of wijzigen. Klik op het prullenbakje om de producten die je niet wilt hebben weg te gooien, of pas het aantal aan. N.B.: voor meer informatie over bestellen vanuit het buitenland klik hier

Afrekenen
Klik op de knop ‘Ga door naar afrekenen’.
Deze procedure bestaat uit een aantal eenvoudige stappen.
Stap 1: hier kun je aangeven of je met of zonder account wilt afrekenen.
Stap 2: naam en adresgegevens invullen voor het opmaken van de factuur. Kies hier ook voor verzenden naar je eigen adres of afhalen.
Stap 3: desgewenst kun je hier een ander afleveradres invullen dan je factuuradres (werk adres, vrienden, familie, etc.)
Stap 4: het kiezen van de afhaal locatie en/of het gewenste bezorgtijdstip
Stap 5: betaalmethode
Stap 6: controleren van je bestelling en de bestelling plaatsen

Je ontvangt daarna direct een bevestigingsmail. Let op: Mocht je deze bevestigingsmail niet krijgen, kijk dan of het in je spambox terecht is gekomen. Is het mailtje daar ook niet binnengekomen, ga dan na of je misschien een typefout in je mailadres hebt gemaakt.

Vragen over je bestelling of betaling?
Heb je een bestelling geplaatst en heb je hier nog vragen of opmerkingen over? Of treedt er een probleem op tijdens de betaling? Neem dan gerust contact op.


<top
>


 
Betaalmogelijkheden

Je kunt afrekenen met iDEAL, Paypal en Bancontact (klanten Belgie) of middels een bankoverschrijving. Als je voor 18.00 uur met iDEAL, Paypal of Bancontact betaalt is de betaling direct bij ons binnen en wordt de bestelling nog dezelfde werkdag verzonden. Een bankoverschrijving duur 1 tot 2 dagen langer. Je ontvangt in dat geval een bevestigingsmail met de gegevens die je nodig hebt om het bedrag over te boeken. De bestelling wordt verzonden zodra het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. 

Wat is iDEAL?
Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

Wat is Paypal?
PayPal is een online betaalservice waarmee je op Marktplaats, 2dehands.nl, eBay en in vele webwinkels makkelijk, veilig en snel kunt betalen. Je kunt een betaling verrichten zonder dat je bank- of betaalgegevens worden gedeeld met de verkoper. Daarnaast biedt PayPal je aankoopbescherming voor alle betalingen die je met PayPal verricht. Meer over Paypal kun je vinde
n op de PayPal website

Wat is Bancontact?
Bancontact/Mister Cash is de marktleider in elektronische betalingen in België. Alle grote Belgische banken zijn aangesloten en maken zowel on- als offline betalingen via Bancontact mogelijk. Omdat de betaling via Bancontact direct afgewikkeld wordt kunnen wij je bestelling direct klaarmaken en verzenden. Meer over Bancontact is te lezen op de Bancontact website

Wat moet ik doen als er iets mis gaat tijdens het afrekenen?

Heb je een vraag of probleem met je bestelling, weet je niet zeker of de betaling is geslaagd? Neem dan contact gerust met ons op. Tijdens kantooruren zijn wij telefonisch bereikbaar, daarbuiten kun je ook contact opnemen via de mail of via de chatfunctie.

<top>



Kortingscode

Heb je een kortingscode van ons ontvangen? Of ben je benieuwd of er momenteel een kortingsactie loopt? Op onze kortingspagina kun je onze recente acties vinden.

Hoe moet ik een kortingscode invoeren?
Op de kortingspagina leggen we je uit hoe en waar je de code kunt invullen. Ondervind je desondanks problemen? Neem dan contact met ons op vóórdat je de bestelling afrondt. De korting kan namelijk niet achteraf worden verrekend.

Ik ben vergeten de kortingscode in te vullen. Wat nu?
Helaas is het niet mogelijk om kortingscodes achteraf te verwerken. Je kunt uiteraard de code een volgende keer gebruiken.

  <top>



Wat zijn de verzendkosten?

* Gratis verzending voor bestellingen vanaf € 55,- of als u kiest voor afhalen in Assen
* Brievenbuspost: vanaf € 1,83 (binnen Nederland en afhankelijk van gewicht)
* Bestellingen onder de € 55,- binnen Nederland: € 5,95

* Bestellingen onder de € 55,- naar België en Duitsland: € 10,50

Voor het verzenden van pakketten naar andere Eur 1 landen, hanteren wij de tarieven van PostNL. Deze tarieven zijn afhankelijk van het gewicht. Zodra je een product toevoegt aan je winkelmandje, kun je klikken op de button ‘verzendkosten’. Hier vul je het land en de postcode in en weet je direct waar je aan toe bent. Meer info over verzenden naar het buitenland

Kan ik zelf aangeven dat ik een bestelling als brievenbuspost wil ontvangen?
Om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden zal een bestelling, als het formaat van het product dit toelaat, automatisch als brievenbuspost worden verzonden. Het maximale brievenbusformaat is 38 x 26,5 x 3,2 cm, tot een gewicht van 2 kg. De software van onze webshop houdt hier rekening mee. Als het volume of de waarde van de totale bestelling te groot wordt, zal deze automatisch als pakket worden verzonden. De portokosten zijn afhankelijk van het gewicht. Na het toevoegen van alle producten aan je winkelmandje, kun je klikken op de button ‘verzendkosten’ en weet je direct waar je aan toe bent. Tip: onze testpotjes kunnen als brievenbuspost worden verzonden tot een maximum van 4 stuks.

  <top>



Levertermijn

Afhalen: als u kiest voor afhalen in Assen kunt u uw bestelling nog diezelfde werkdag tussen 13:00 en 18:00 uur ophalen
Bezorgen: bestellingen die op werkdagen vóór 18.00 uur zijn verwerkt en betaald, worden nog dezelfde dag verzonden. Voor verf garanderen wij een verwerking tot 17.30 uur. Maar in de meeste gevallen kunnen ook verfbestellingen tot 18.00 uur worden afgehandeld. Let wel; dit geldt voor betalingen met IDEAL, Bancontact en Paypal. Als u kiest voor een bankoverschrijving wordt de bestelling verzonden zodra de betaling bij ons binnen is. Klik hier om het leverschema te bekijken

Wij zijn voor wat betreft de levering en verzending uiteraard afhankelijk van PostNL. Het tijdstip van levering zal per stad en/of wijk verschillen. Heb je een klusdag ingepland of een schilder besteld en wil je zeker weten dat je die dag de verf in huis hebt? Zorg dan dat je de producten tijdig bestelt en reken voor de zekerheid op een dag extra levertijd. Zoals gezegd zijn wij voor wat betreft de levering mede afhankelijk van derden en een vertraging mag dan wel zeldzaam zijn, onmogelijk is het niet.

  <top>



Bezorgen waar en wanneer het jou uitkomt

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja dat is mogelijk. Je kunt tijdens het bestelproces een ander afleveradres invullen, bijvoorbeeld je werkadres of het adres van een vriend of familielid. 

Kiezen voor een bezorgdag en tijdstip, zo werkt het:
Tijdens het bestelproces krijg je in stap 3, bij de Verzendmethode een aantal opties. Je kunt kiezen voor BEZORGEN of OPHALEN. Hieronder geven we wat extra uitleg over deze opties.

Bezorgtijdstip
Vink in het menu de gewenste dag aan. Zo kun je zelf het bezorgmoment kiezen dat jou het beste uitkomt. Kiezen voor een favoriete dag is gratis. Voor avondbezorging (tussen 18:00 en 21:30 uur) wordt € 2,00 extra in rekening gebracht.

Zelf afhalen op een PostNL servicepunt bij u in de buurt
Laat je pakje afleveren op een PostNL afhaalpunt naar keuze. Er zijn al bijna 3000 locaties in Nederland en 800 in België. Bij het kiezen van de verzendmethode vink je de optie 'ophalen' aan. Standaard zal dan het voor jou dichtsbijzijnde afhaalpunt worden getoond. Maar je kunt ook kiezen voor een ander afhaalpunt. Je kunt hier de afhaallocaties bekijken

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Alle pakketten worden door ons online aangemeld bij PostNL. Je ontvangt op dat moment een mail met een Track & Trace code waarmee je je zending kunt volgen. Brievenbuspost kan niet worden aangemeld en is dan ook niet via Track & Trace te volgen. Mocht je bestelling vertraagd zijn door toedoen van PostNL dan is dit normaal gesproken ook zichtbaar via de Track & Trace link. 

Kan ik zelf kiezen hoe laat mijn bestelling wordt afgeleverd?
Je hebt de mogelijkheid om zelf een bezorgdag te kiezen. Ook kun je kiezen voor avondbezorging (tussen 18:00 en 21:30 uur). Maar op het excate tijdstip van levering hebben wij geen invloed, aangezien PostNL dit regelt. Met de ontvangen Track & Trace code kun je online kijken hoe laat het pakket ongeveer zal worden bezorgd zodat je daar rekening mee kunt houden.  


Zelf afhalen in ons magazijn in Assen

Kiest u voor de optie 'afhalen in Assen' dan staat de bestelling voor u klaar in ons magazijn. Uiteraard worden er dan ook geen verzendkosten berekend.
Afhaaltijden: u kunt langskomen van maandag t/m vrijdag tussen 13:00 en 18:00 uur.
Adres: Groningerstraat 71, 9401 BJ in Assen.

  <top> 


Verzenden naar het buitenland

Wij verzenden naar alle landen in de PostNL tariefzone Eur1. Tijdens je bestelling kun je aangeven naar welk land het pakket moet worden verzonden.
Landen in de Eur1 zone zijn: België, Luxemburg, Denemarken (exclusief Faeröer Eilanden en Groenland), Duitsland, Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco), Italië (exclusief San Marino en Vaticaanstad), Oostenrijk, Spanje (inclusief. Balearen, excl. Canarische eilanden), Verenigd Koninkrijk (exclusief Gibraltar en Kanaaleilanden), Zweden. Voor informatie over de verzendkosten naar het buitenland klik hier.

Wij verzenden niet naar de zogenoemde tariefzones Eur2 en Eur3 van PostNL omdat hiervoor een douaneverklaring is vereist, er onvoorziene extra kosten in rekening moeten worden gebracht en speciale eisen worden gesteld aan het maximale gewicht.

  <top> 



Ruilen en retourneren

Wij hanteren uiteraard de wettelijke zichttermijn van 14 dagen. Meer informatie over het retourneren van artikelen kun je vinden op de pagina retourneren

Wat te doen als ik een verkeerd product heb ontvangen of als mijn pakket beschadigd is?
Je verzoeken je om beschadigingen of een fout in de bestelling binnen 48 uur na ontvangst te melden. Meer informatie hierover kun je vinden op de pagina retourneren

Wat te doen als een kleur tegenvalt?
Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij altijd eerst een kleurstaal of een testpotje te bestellen. Kleuren op je beeldscherm wijken namelijk af van de werkelijkheid en in sommige gevallen kan dat een behoorlijk verschil opleveren.

  <top>



Advies nodig?

Wil je advies over een verfklus of heb je een technische vraag? We verzoeken je vriendelijk eerst een kijkje te nemen op onze themapagina's. Op deze pagina's vind je uitgebreide stap voor stap werkbeschrijvingen, tips en adviezen. Inclusief voorbeelden en linken naar de gebruikte producten!

Er zijn themapagina's over de volgende onderwerpen:
whitewash
greywash-vergrijzen & old wood effect
werken met Krijtverf
werken met Milk Paint
patineren
craqueleren
doorschuren (verweerde look geven)
sjabloneren
meubels restylen met krijtverf


Mocht je hier niet vinden wat je zoekt dan kun je contact met ons opnemen.

  <top>



Disclaimer
Wij doen ons uiterste best een zo goed mogelijk advies te geven en alle technieken op de website zijn in de praktijk door ons getest. Echter, het is natuurlijk niet mogelijk om alle mogelijke ondergronden en situaties in de werkbeschrijvingen op te nemen. Ook zijn wij niet aanwezig bij de applicatie en kunnen je daar dus niet altijd in bijstaan. Mede daarom kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden voor het gebruik van producten of de toepassing van technieken. Ons basisadvies is; lees altijd goed de gebruiksaanwijzingen, neem alle veiligheidsmaatregelen in acht en maak altijd een proefvlak om producten en technieken vooraf uit te testen. Dit geldt zeker voor grote oppervlakken en omstandigheden waarbij een duurzaam resultaat extra belangrijk is!


-